Co je Dornova metoda

Pro zkušené terapeuty, stačí už jen letmý pohled na siluetu těla a už se začínají hromadit nálezy. Terapeut nejprve zjistí v jakém stavu jsou klouby od nohou až k páteři a v případě  páteře, jakým směrem je obratel vychýlen. Terapeut působí tlakem na ošetřovaný kloub nebo obratel, který se sám vrátí na své přirozené místo pomocí cviků ve spolupráci s ošetřovaným. Pokud to bolí, je třeba zvolit jiný postup. My používáme Čínskou masáž. Používáme širokou škálu technik. Na závěr vám doporučíme cviky vhodné pro  Vás, které můžete provádět doma, obvykle jen dočasně do úplné nápravy. O tom, pro koho je Dornova metoda určena píšeme podrobněji také.

Dornova metoda aneb masáže místo operace. Při určitých  pohybových bolestech je tato metoda účinnější než klasická masáž.

Např. někdy stačí na vychýlený kyčelní kloub zatlačit, povolit svaly a on se srovná sám, jenže to tak nefunguje vždy, dokonce ani při důkladném promasírování všech přilehlých , dostupných svalů na více návštěv právě klasickou masáží, pak je bezesporu Dornova metoda lepší. 

Opravuje přímo příčinu bolesti. Dornova metoda je vhodná, pokud trpíte bolestmi např:

S dornovou metodou bez operace

  • bolestí zad
  • s posunutou kostrčí
  • bolestí kyčlí
  • bolestí kolen
  • tenisovým loktem
  • skoliózou
  • rozdílnou délkou končetin (pokud se  nejedná o vrozenou vadu)
  • bolesti pod žebry a bolesti v rameni

Dornova metoda pomáhá i při jiných funkčních potížích např:

  • krátkozrakosti
  • střevních potížích
  • křečových žilách
  • problémech s koncentrací
  • problémech s otěhotněním
  • migrénách a bolesti hlavy, motání hlavy
  • syndromu karpálního tunelu, mravenčení  rukou
  • brnění rukou
  • vysokém a nízký krevní tlak
  • NA VŠECHNO, CO SI VZPOMENETE S PODMÍNKOU , ŽE JE TO OD PÁTEŘE A NE MOC DLOUHO, DEGENERATIVNÍ ZMĚNY NESMÍ PROBÍHAT DLOUHO...

Chcete Dornovu metodu cvičit samy? Někdy je to nezbytně nutné.

Při dlouholetých potíží vznikají tak zásadní změny v pohybovém aparátu (křivá páteř a nemusí bolet) i v celém organismu, že není na výběr, cvičit se musí doma denně, sice krátce, ale přesně a k věci.

Např. Haluxy, vbočené palce u nohou. Pokud trvají více jak deset let Počítejte s každodenním cvičením, sice krátce , do několika minut. Dále doporučím změnu pohybového návyku při chůzi, více rozložit tlak do široka na všechny prsty, k tomu je vhodné vytipovat konkrétně vaše činnosti např.

tanečnice při tanci,

nebo běžci,

ale spíše půjde o detaily při běžných činnostech. Dále doporučím občasnou Čínskou masáž zaměřenou jen na tuto část a nerozptylovat to jinými zájmy, že bolí záda, hlava, noha atd, rychlost postupu záleží čistě na četnosti masáží a na vaší svědomitosti při pohybu a cvičení, které vás naučím. Při haluxech více jak 10 let, můžete výraznou změnu vidět a cítit po 3 měsících. Výsledky dosažených vlastní iniciativou nelze vůbec porovnávat s výsledky z operace. Pomůcky, jako trubičky a válečky a tejpy by při objektivním porovnávání přinesly jen zklamání. Větší vliv má obuv. Tvar obuvi znamená budoucí tvar vašich nohu a hlavně palců a malíčků. Vyrovnat to je možné jen vysokou celkovou kondicí, nebo stavu odpovídající vlastní iniciativou. Podobným příkladem může být hrb, prohnutí zad, s tím rozdílem, že na to se operace z estetických důvodů nedělají nikdy, ale s pomůckami a židlemi .... to je už zase stejné.

DORNOVA METODA JAKO PREVENCE

NECHTE SI ZKONTROLOVAT PÁTEŘ, NESPOLÉHEJTE NA TO, ŽE VÁS NIC NEBOLÍ.  

Nejrozumnější využití Dornovy metody je v případě, že se na ní jde preventivně. Nic nemusí bolet a přesto mohou být záda křivá, pánev nahnutá, ramena různě vysoká, deformovaná hruď atd. Obratle v nesprávné poloze utlačují nerv, jenž sbírá a dodává informace z  orgánů (srdce, plíce, žaludek.atd.). Tyto orgány pak dostávají nepřesné  informace a je pak jen otázkou času, kdy začnou nepřehlédnutelně zlobit. Jako u každé jiné poruchy i zde platí, že čím déle trvá, tím  narůstají potíže a hůře se jich zbavuje. Páteř je nejvíce v ohrožení při  jednostranné zátěži, při špatném držení těla a zejména při nárazové zátěži, při  trhavých a prudkých pohybech, skocích nebo pádech z výšky a jiných úrazech. Neznám žádný západní sport, ani žádnou jinou činnost, kde by se dbalo na správné držení páteře, často je to dokonale naopak. Jednostranná zátěž a někdy dokonalé hrbení. Správný pohyb je třeba se naučit. Zákazníci si nejčastěji myslí, že správný pohyb je sport, nebo třeba chůze, podle vyčtených jednoduchých rad.  Platí, že se někdo jiný musí občas na to podívat zvenku. Chcete opravdovou kondici, tak bez sportu rozhodně ano.

V otázce prevence i bolestí jsme tu pro vás a to v Praze dokonce v dostupnosti metra, 4 minuty od stanice Háje.

Nově i na Praha 2 , Dittrichova 5.